Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

ΠΩΣ ΕΝΤΑΣΣΩ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Μια βασική αρχή στην ειδική διαπαιδαγώγηση αποτελεί η ένταξη των ενδιαφερόντων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζεται μια τέτοια προσπάθεια που μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα. Πρόκειται για ένα κόμικ που δημιουργήθηκε ειδικά για έναν μαθητή Α΄δημοτικού  με ΔΕΠ-Υ,ο οποίος έχει μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από τα επιστημονικά θέματα. Αρχικά   δημιούργησα έναν χαρακτήρα ,τον Επιστήμονα,ο οποίος θα μας καθοδηγεί κάθε φορά ανάλογα με το τι θα έχουμε να μάθουμε. Αυτός ο χαρακτήρας χρησιμοποιείται και για την οργάνωση της μελέτης (θα παρουσιαστεί σε επόμενη ανάρτηση). Σκοπός του κόμικ είναι να ελκύσει την προσοχή του μαθητή που απεχθάνεται την ανάγνωση λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει. Χρησιμοποιήθηκαν το power point και η εφαρμογή bistrips. Τίτλος του κόμικ είναι: Το Άλμπουμ του επιστήμονα. Παρακάτω δίνεται ο σύνδεσμος για ένα από τα ''κεφάλαια'' του κόμικ(Ο Επιστήμονας στο φεγγάρι) που είχε σαν στόχο να διαβάζει ο μαθητής λέξεις που περιέχουν τον δίφθογγο γγ.


Ο μαθητής έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον να διαβάσει το κόμικ,αντιθέτως ήθελε μεγάλη παρακίνηση για να διαβάσει το αντίστοιχο κεφάλαιο από το βιβλίο της πρώτης δημοτικού που περιείχε τις ίδιες λέξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου